Köpvillkor

1. Priser

Alla priser på varor i butiken är inklusive moms. I kassan ser man det totala priset inklusive frakt och övriga avgifter (t.ex. avgift för vissa betalningsmetod). Vi förbehåller oss rätten att, utan föregående meddelande, justera priser till exempel vid förändrade inköpspriser eller ändringar i valuta.

2. Beställning

När man skickat en beställning så får du en orderbekräftelse via e-post. När vi sedan skickat dina varor får du även en bekräftelse på det. Beställningar skickas inom 48 timmar (gäller på helgfria vardagar och betalade med Klarna och Swish)

3. Betalning                                                                                                      

Vi erbjuder flera betalningsmetod: Klarna Checkout och Swish. 

4. Leverans                                                                                                      

Leveranstiden är normalt 2 - 5 arbetsdagar inom Sverige och kostar 49 kronor eller viktbaserad frakt med postnord (Frifrakt vid köp över 1000kr endast med DHL).  För leverans inom Europa fraktkostnader är 179kfr

5. Outhämtat paket

Viktigt! Ej uthämtade paket från DHL Service Point returneras till Lilla Moln. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt samt hanteringsavgift på 250 kr.

Vid fel adress/fel mobilnummer eller nåt andra uppgifter vi reserveras rätt att debitera dig kostnader för ändringar hos DHL.

6. Frakt
                                                                                                

Vi skickar varorna med DHL Servicepoint eller Postnord till brevlådan eller ombud. Fraktkostnaden räknas ut i Faktura (49 kr eller frifrakt om du handlar över 1000kr i Sverige).  Vid fel adress/fel mobilnummer vi reserveras rätten att debitera dig kostnader för 250kr för ändringar hos DHL. Vi skickar till Europa med Postnord för fastpris.

7. Returpolicy                                                                                                   

Vi erbjuder kunden 14 dagars  bytesrätt/öppet köp/retur för oanvända varor köpta till ordinariepris. Datumet räknas från mottagandet av SMS avisering via DHL eller PostNord.

Om du vill returnera en vara, så måste du kontakta oss innan du skickar paketet (kontakt@lillamoln.se).

Varan ska vara oanvänd, otvättad och i sin ursprungliga förpackning, dvs i nyskick.

Vid byte/retur köparen står för returfrakten.  

Tyger, tygblöjor, kläder som har varit tvättas, skärs i, eller används på andra sätt kan inte returneras. 

Vid godkänd av retur så får man tillbaka pengarna eller annan produkt.

Om paketet är skadat vid retur så ska det i första hand rapporteras till transportbolaget. 

Lilla Moln rekommendera att skicka paket som på någon säkert sätt. Returnera inte varor som brev, eftersom det finns inte garanti att få paketet.

Lilla Moln måste få paketet innan vi han skicka pengarna eller annat produkt till kunden.

Retur adress: Lilla Moln/ Muhannd Salihi | Månsavägen 13 | 51131 | Örby

Vid frågor kontakta oss på:  kontakt@lillamoln.se

Lilla Moln svara inte "no-reply" eller automatisk email adress. Om ni undrar något det finns bara ett mail adress man kan nå oss på: kontakt@lillamoln.se

8. Reklamation
                                                                                                                                  

Om det är något fel på varan, eller om vi av misstag skickat fel produkt till dig, kontakta oss så fort som möjligt . Reklamerade produkter p.g.a produktions/kvalitetsfel skall returneras till Lilla Moln om vi inser att det påverkar märken.

Vad räcknas som reklamation? Det räknas som reklamation alla produkter som har tappat någon knapp, tråder blev trasiga, kedjor som gick sönder, uppsugande material som är trasig innan 6 månader och såna sort av produktionsfel. 

Det räknas inte som reklamation allt ang. passformen, resår som lämnar tryckmärken, fläckar p.g.a användningen, lukter,  eller för att produkten var inte som du förväntade dig. 

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontakt@lillamon.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

9. Moms
                                                                                                                                                

Svensk moms (25%) ingår i alla priser.

10. Lagar och personuppgifter (Vi följer dataskyddförordningen från 25 Maj 2018)

I samband med din registrering i vårt nyhetsbrev och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullgöra och tillhandahålla vår service gentemot dig, d.v.s. vi sparar dina uppgifter t.o.m ärenden är aktiv. När ärende (beställning/reklamation/förfrågan…) är färdigt och du har fått svar så kommer vi radera alla epost direkt.

Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig, att ändra eller radera det från vårt kundregister.

Informationen du lämnar om dig används av Lilla Moln för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Lilla Moln använder uppgifter från kundregistret för utskick via SMS (från DHL/fraktleverantör). Vid betalningen via Klarna läs gärna deras policy och hur de skydda dina personliga uppgifter.

Vad gör vi med dina uppgifter?

När vi får din beställning sparar vi dina uppgifter för att på bästa sätt garanterar en korrekt leverans av din beställning (namn, mobilnummer adress och IP-adress).

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

För att ge den bästa service vi kan, kommer vi aldrig dela personliga uppgifter via andra kanaler än via email, det vill säga inga personliga informationer ska delas via sociala medier. Om du som kund ställ en fråga till oss via sociala media vi ber dig att INTE dela inga personliga info som så, bankkonto, mobilnummer, adress… Om av misstag du gör det garanterar vi att informationen kommer radera så fort vi märkt. Om frågan gäller personliga uppgifter / information skicka oss ett epost istället (kontakt@lillamoln.se)

Vi kommer spara din adress, mobilnummer, email, köphistori och namn för att kunna hantera på ett snabbare sätt din beställning. Önskar du att vi inte spara dina personliga uppgifter är du välkommen att kontakta oss via email till kontakt@lillamoln.se.

Om så du önskar efter din beställning vi kan radera alla dina personliga uppgifter. Maila oss till kontakt@lillamoln.se

Vår dator är säkrad med personlig kod och ligger i vår kontoret hemma hos oss. Det är omöjligt att andra person se eller läser era personliga uppgifter. Vår mobil är också säkrad med PIN kod.

Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse 
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd
Lilla Moln är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

11. Utlandsbeställningar
                                                                                                                

Kontakta oss om du är utanför Sverige.

12. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

13. Information och bilder

Vid eventuella felaktigheter (t.ex. fel färg, fel pris, tryckfel m.m.) reserverar vi oss rätten att korrigera vad gäller varor som förekommer i vårt sortiment. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du rätt att avboka din beställning eller att avbeställa.

14. Företagsinfo

Företaget har sitt säte i Örby 51131, Månsavägen 13.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt@lillamon.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Företag: Lilla Moln ägs av Muhannd Salihi.

Orgnr: 850824-2354

Momsregistrering nummer: SE850824235401

Godkänd av F-skatt.

email: kontakt@lillamoln.se

Vi ta gärna emot SMS till vår mobilnummer: 0760267079. Tyvärr tar vi inte emot telefonsamtal då vi har olika arbetstider och den här mobilnummer är privat, ej företagsmobil. Men som sagt svarar vi gärna SMS. OBS! Skriv ej personliga uppgifter via SMS, utan bara frågor, mm. Har du en fråga där du behöver skriva dina personliga uppgifter maila oss gärna istället! kontakt@lillamoln.se